Database
Aleš Veselý
Born February 3 1935, ČáslavDied December 14 2015
Aleš Veselý is a Czech artist, sculptor, and teacher. His work strongly resonated with philosophical notions and was based on imagination and existential themes. Especially in recent decades, he has tended to monumental sizes and the processing of matter by simple physical mechanisms. His sculptural works are permanently exhibited in such places as the Olympic Park in Seoul, Faret Tachikawa in Tokio, Terezín, Europos Parkas in Vilnius, and Wijk aan Zee in the Netherlands.
(Alena Bartková)
(Alena Bartková)
object, sculpture, drawing
1953
Každoroční několikaměsíční pobyt v Sihelném ve Slovenských Beskydech (stovky kreseb: záznamy krajiny a psychologické studie vesničanů).
Man and bull (mixed media)
1957
Řada kreseb, dřevořezů, akvarelů a olejů, v nichž vlastní životní zkušenosti a osobní sny a mýty jsou transformovány do ideálních symbolických obrazů (v podobě spirituálních krajin a příznačných zjevení).
1958
1959
Magmata – abstraktní obrazy-objekty z nalezených přírodních materiálů (hlína, písek, listí, kamení).
Další objekty používající libovalos materiály (přírodní i průmyslové) spojované pryskyřicemi, nitrolaky a zpracovávané plamenem. Vzniklá struktura má ambivalentní charakter: propojení organického a anorganického světa, mikrokosmu a makrokosmu. Tvorba chápána jako bezprostřední, čistý a „autentický“ úkon, zhmotňující pocity a touhy.
New graphic of members and guests SČUG Hollar (1959-60) (group exhibition, Prague)
1960
I.Konfrontace (Z. Beran, V. Boudník, Č. Janošek, J. Koblasa, A. Málek, J. Valenta, A. Veselý, A. Tomalík zastoupen fotografickou dokumentací).
II . Konfrontace (Boudník, Č. Janošek, J. Koblasa, V. Křížek, A. Málek, Z. Sion, A. Tomalík, J. Valenta, A. Veselý a fotografové K. Kuklík a J. Putta). Zde vystavena díla zabývající se „paradoxem obrazu“: reálná hmota prorůstá rámem a popírá jeho iluzivní funkci. Díky zaujat P. Restany (recenze v Cimaise, Kunstwerk aj.)
Řada abstraktních olejů Destrukce skrytých úmyslů.
V r. 1960 soubor strukturálních leptů, v dalších letech (zejména 1962-63) kombinovány s otisky reálných předmětů. 1965-1969 Otisky bez názvu (rozměrné vysoké reliéfní a perforované otisky asambláží různorodých předmětů bez použití barvy, se stopami prachu a rzi). Současně se sochami vznikly stovky kresebných projektů na monumentální železné a betonové plastiky v krajině (propojené s grandiózním architektonických okolím anebo zakopané či ponořené v terénu – podobný návrh vytvořen i pro Kaddish). – Dále projekty fantaskních staveb – obrovitých poschoďovitých, vršených skulptur ve formě věží, bran, koridorů a skrytých prostorů.
Picture - Object (mixed media)
Confrontation I. (Prague, March 1960) (group exhibition, Prague)
Confrontation II. (Prague, October 1960) (group exhibition, Prague)
Confrontation II. (Prague, October 1960) (group exhibition, Prague)
1961
První Stigmatické objekty. Konsekventní rozvinutí předchozích principů. Špičaté tvary expandují u nitra kruhovitých nebo čtyřhranných objektů a prorážejí jejich obvod. 1964 realizace Indetermonace kruhu a přímky, ČSA via Bissolati ŘÍM.
Stigmatic subject XIII / 2 (sculpture)
Study (Destruction of Hidden Intentions) (painting)
The Wounded Griddle (graphics)
1. pražský festival mladé grafiky (group exhibition, Prague)
1962
1963
Po první samostatné výstavě v Praze v Alšově síni r. 1963 následuje série Enigmat (prostorové objekty, již převážně svařované). 1965 realizace Enigma kruhu a přímky pro Staré letiště Praha-Ruzyně.
1964
Židle Usurpátor (vystaveno na Výstavě D, Praha duben 1964, J. Balcar, V. Boudník, J. Istler, Č. Janošek, J. Koblasa, M. Medek, K. Nepraš, R. Piesen, Z. Sekal, J. Valenta. A. Veselý). 1965 na 4. Bienále mladých v Paříži oceněna cenou kritiky. 1966 (Výtvarné umění č. 5) publikován text Usurpátor aneb pomocný text k určení vymezeného prostoru. – Současně s plastikami množství kresebných návrhů (např. série objektů Židle, Šicí troje, Piana). Mnoho objektů realizováno ve formě náhodných instalací a přechodných asambláží.
Exhibition D (group exhibition, Prague)
1965
Enigma (drawing)
Aleš Veselý (solo exhibition, )
Young Czech Graphics (group exhibition, )
Graphics 65 (group exhibition, )
Sculptural Balance 1955-1965 (group exhibition, Olomouc)
Mladí čeští grafici, 1. část (group exhibition, Alpbach)
Object (group exhibition, Prague)
Young Czech Graphics (group exhibition, )
Graphics 65 (group exhibition, )
Sculptural Balance 1955-1965 (group exhibition, Olomouc)
Mladí čeští grafici, 1. část (group exhibition, Alpbach)
Object (group exhibition, Prague)
1966
Bogliasco (drawing)
14 Graphic Artists from Prague (group exhibition, Essen)
The New Ways: Parade of Contemporary Avant-garde (group exhibition, Zlín)
Spring Exhibition 1966 (group exhibition, Prague)
Czechoslovak Contemporary Art (group exhibition, Berlin)
Exposition des jeunes / Exhibition of Young (group exhibition, Brno)
The New Ways: Parade of Contemporary Avant-garde (group exhibition, Zlín)
Spring Exhibition 1966 (group exhibition, Prague)
Czechoslovak Contemporary Art (group exhibition, Berlin)
Exposition des jeunes / Exhibition of Young (group exhibition, Brno)
1967
Série fantasmagorických kreseb (Bogliasco, Přízrak na Jiráskově mostě, Martyrium, Inferno, Morový sloup, Apokalyptický sloup, Zpěv apokalyptických ptáků, Kofolomanie, Braunomachie). Iluzivní, plasticky klenuté, měkké tvary. Z nekonečné metamorfózy zoomorfních, člověčích i neživotných tvarů vystupují přízračné scény – drastické reje, martyria, erotické děje, masochistická monstra. (Tato linie kreseb přesahuje do 70. let a vrcholí v r. 1977 souborem kreseb a olejů – apokalyptickými zjeveními pádících psů a žraloků.)
Spider Tower (sculpture)
Czech Art of the 20th Century from the Collections of the Central Bohemian Gallery (group exhibition, Brno)
1968
Artists of Špála Gallery (group exhibition, Bratislava)
Sculpture tchècoslovaque de Myslbek à nos jours (group exhibition, Paris)
Sculpture tchècoslovaque de Myslbek à nos jours (group exhibition, Paris)
1969
1970
Zakoupen pracovní prostor ve Středoklukách. Od té doby budování autonomního prostoru z vnitřní potřeby. Bez zájmu vystavovat. Vytvoření svébytného místa, integrujícího jednotlivá díla do komplexního prostorového celku (bez důrazu na časové určení artefaktů a propojující stávající architekturu, krajinu a vznikající umělecká díla). V souvislosti s tím vzniká během 70. let nespočetné množství projektů terénních plastik-architektur. Situovaných do konkrétního prostředí Středokluk (měnících se často v impozantní scénické figurální výjevy).
Chamber Graphic 1970 (group exhibition, Prague)
Czech Sculpture of the 20th Century: From Myslbek to the Present (group exhibition, Berlin)
Czech Sculpture of the 20th Century: From Myslbek to the Present (group exhibition, Berlin)
1971
Narození dcera Jany.
Association of Czech Graphic Artists Hollar: Graphics 71 (group exhibition, Prague)
1973
Trouba z Jericha (210x390x230cm). Nerez ocelová plastika v Novém Sedle v Karlových var. Kolem r. 1974 série bronzových fontán.
1974
The Gates (drawing)
1975
Klubka ocelových lan. Plastiky vytvářené v procesu vyprošťování nalezených zasypaných lan.
V druhé polovině 70. let množství „prostorových záznamů“ – série plastik Židlí, Sedadel, Postelí, Stolů, Vozů. 1977-78 Židle-Kára-jako reálie pro konkrétně zamýšlenou akci.
1978
Od r. 1978 ozvučování plastik a reálných předmětů pomocí autogenu a projekty hubeních nástrojů v rámci hudební aktivity skupiny Žabí hlen (1978-82). 1983 Zvuk soch – vlastní zvukový záznam hry na sochu pomocí smyčců.
1979
Několikaměsíční realizace souboru tří soch Iron report v Německu (městská park v Bochumu, svařované železo, největší z nich 750x900x220cm). Opětné řešení problémů statiky hmoty (vyrovnávání sil, zavěšené břemeno – navázání na projekty, rozpracované v ostravských sochách a kresbách v roce 1967-68).
1980
Šestiměsíční realizace plastiky Ten pro fasádu Ed. Sprager Schule v Hammu v BRD (svařovaná ocel, v.12 m). Obě realizace provázeny stovkami různých skic.
V přůběhu 80. let projekty soch, řešených jako obrovské mechanismy, vyrovnávající síly pomocí tahů, pnutí, tlaků apod. (visící koule a jiná břemena, kyvadla, táhla, páky, osy, ramena, nakloněné roviny, pružiny). 1982 počátek práce na železné soše Space-point (v. 570 cm), 1982-83 plastika Basis (d. 720 cm), 1989 plastika Prohnutý oblouk. Dále projekty staticko-dynamických vozů (plastiky Křivý vůz I-III., 1987-89) a projekty znázorňující kolosy valících se hmot a s nimi související projekty ohromných kružidel, opisujících a zanechávajících stopu v krajině (v menším měřítku uskutečněno v plastice Kružidlo, 1993, Velké kolo, 1989, v instalaci Dech oceánu, 1987 a v instalaci Multipoint na výstavě v Praze, v Nové síni 1990.
The Iron Wall - Gate (drawing)
The gate (study for sculpture) (drawing)
Drawing (drawing)
Drawing (sculpture) (drawing)
Drawing (sculpture) (drawing)
Aleš Veselý: Zeichnungen (solo exhibition, Hamm)
Eleven Contemporary Artists from Prague (group exhibition, New York (NY))
Eleven Contemporary Artists from Prague (group exhibition, New York (NY))
1981
Hořící pyramidy – ve Středoklukách vzniklé a ihned zaniklé stavby-objekty, vytvářené jako spontánní akce při spalování různých vyřazených materiálů.
1982
Drawing (sculpture) (drawing)
1983
Czech Drawings of the 20th Century (group exhibition, Paris)
1984
Velkoformátové kresby na papíře a plátně – Kresby malbou – emocionální, extatické, expresivné malby (ohnivé hory, sopečná chrlení, smažící se hlavy – kyvadla, explozivní srážky hmot a živlů).
Od konce 80. let převaha projektů velkých soch, redukující svůj výraz na holé vyjádření elementárních principů působení sil – např. projekt Mezi dvěma balvany se dvěma obrovskými kamennými koulemi, spoutanými a zároveň roztlačovanými velkou pružinou (kresby cca od r. 1984, model z r. 1988) nebo projekt Expanze (1989) nebo Piston (1991).
Drawing (drawing)
Drawing with a ball (drawing)
[Untitled] (drawing)
[Untitled] (drawing)
Suspended load (drawing)
1986
Tříměsíční stipendium v New Yorku, Vzniká řada návrhů na instalaci – kreseb takoucích matérií a magických vurů za použití vršených přírodních materiálů (hlína, písek, kamení), kombinované s iluzivními malbami gigantických valících se hmot.
České umění 20. století (group exhibition, )
1987
Expressive – Central European Art since 1960 (group exhibition, Vienna)
1988
Pobyt v Soulu při příležitosti výstavy světového sochařství na XXIV. Letních olympijských hrách (vystavena socha Testimony z r. 1868).
Contemporary Art in Czechoslovakia: Selections from the Jan and Meda Mladek Collection (group exhibition, New York (NY))
Twenty Years of Czechoslovak Art 1968-1988. A Tribute to Jacques Baruch (group exhibition, Chicago (IL))
Twenty Years of Czechoslovak Art 1968-1988. A Tribute to Jacques Baruch (group exhibition, Chicago (IL))
1989
Série volných kreseb (většinou nazvaných Světlo a tma nebo Počátek). Vzájemné působení primárních kosmických sil. Maximální oproštění vyjadřovacích prostředků.
Aleš Veselý: Stigmatické objekty (solo exhibition, Buenos Aires)
1990
Samostatná výstava v Praze v Nové síni (instalace Multipoint).
Ferris wheel (drawing)
Artists Tribute to Jiří Chalupecký (group exhibition, Prague)
Aleš Veselý: Stigmatické objekty (solo exhibition, )
Polymorphism: Art as a subversive Element of Czechoslovakia 1939-1990 (group exhibition, Berlin)
Aleš Veselý: Stigmatické objekty (solo exhibition, )
Polymorphism: Art as a subversive Element of Czechoslovakia 1939-1990 (group exhibition, Berlin)
1991
Návštěva Japonska. Po pobytu v Korei v r. 1988 další silný impuls aktivující vztah k východnímu myšlení.
Kresby projektů na velké sochy: brány, koridory, klece a kubusy. Inženýrské konstrukce prostorů řešící zákonitosti stability a vyrovnání tlaků a sil,
[Untitled] (drawing)
Tradition and Avant-garde in Prague (group exhibition, Bonn)
Grey Brick 78/1991 (group exhibition, Opava)
Grey Brick 78/1991 (group exhibition, Opava)
1992
Do února práce v železárnách Poldi Kladno na několika velkých sochách pro samostatnou výstavu v Míčovně a Královské zahradě Pražského hradu: realizace předešlých projektů – sochy Cage (505 x 535 x 220 cm), Malá brána (v. 267 cm), Velká brána (320 cm), Kružidlo (v. 225, průměr 740 cm), Mimo rovnováhu (315 x 620 x 202 cm), Křehká rovnováha (325 x 177 x 190 cm, později zanikla), Unstable Cube (279 x 279, 279 cm), Expanze (228 x 212 x 130 cm), Mezi balvany (171 x 152 x 190 cm), Limit (266 x 131 x 120 cm), Místo pro dva (svě části, v. 215 cm).
An oblique passage of an oblique axis (installation)
Minisalon (group exhibition, Prague)
Czech Fine Art 1960-1990 (group exhibition, Prague)
Twenty Czechoslovak Graphic (group exhibition, Ostrava)
Sdružení českých umělců grafiků Hollar: Členská výstava k 75. výročí založení (group exhibition, Prague)
Czech and Slovak Drawing 1989 - 1992 (group exhibition, Žilina)
Czech Fine Art 1960-1990 (group exhibition, Prague)
Twenty Czechoslovak Graphic (group exhibition, Ostrava)
Sdružení českých umělců grafiků Hollar: Členská výstava k 75. výročí založení (group exhibition, Prague)
Czech and Slovak Drawing 1989 - 1992 (group exhibition, Žilina)
1993
Kmen stromu skrze velké kolo (303 x 303 x 540 cm). Realizováno pro výstavu Archetypy v Mánesu v Praze (T. Endo, M. Jetelová, I. Kafka, V. Merta, A. Veselý, B. Viola) podle původní ideje z konce 80. let. Doprovázeno mnoha kresebnými variantami (některé z nich s názvem Ten, který je), znázorňující obrovský kmen stromu vyvrácený vichřicí a sevřelý v železném kole. Několikatýdenní pobyt ve Fabric Workshopu ve Philadelphii (USA). Vzniká Go through the Big Boulder – návrh na velký environmentální projekt. Rozměrná architektura ve tvaru krychle, která je členěna na několik sfér, jimiž člověk prochází, až se po zrcadlových plochách dostává do středu, kde se vznáší balvan, jenž je však pouhou iluzí skutečné hmoty a proto lze projít „skrz“.
Archetypes (group exhibition, Prague)
1994
Doublebench (240 x 240 x 70 cm). Realizace pro mezinárodní projekt Faret Tachikawa (Tokyo) za účasti 92 umělců (např. V. Acconci, J. Borofsky, T. Cragg, R. Horn, D. Judd, A. Kapoor, J. Kosuth, C. Oldenburg, R. Rauschenberg, Niki de Saint Phalle ad.). Veřejné sochy jsou rozsety v areálu nového satelitního tokyjského městečka a nápaditým způsobem zpracovávají často i funkčí části urbánní architektury (v případě Aleše Veselého se jedná o funkční lavičku).
Idea for a large statue (mixed media)
1995
Magen David (v. 560 cm, nerez ocel, pobronzované koleje, balvany). Projekt pro Národní hřbitov v Terezíně.
Několikatýdenní rezidenční pobyt v Chicagu, John David Mooney Foundation (The Chicago prize). Vzniká řada důležitých kresebných idejí na „pouštní a krajinné projekty“, shrnující a koncentrující předešlé mnoholeté představy a zkušenosti s prací pro projekty v krajině.
Počátek práce na Kaddesh Barnea Monument – projektu pro Negevskou poušť v Izraeli (předpokládaná podoba: monolitický kámen o váze cca 320 tun na nosné konstrukci z nerez oceli a o celkové výšce 11 metrů). Monument zapadá do řady idejí o pouštních projektech – mezi nimi zejména tzv. „pohyblivé kameny“ a „plující skály“ (představa objevující se od 80. let, v 90. letech ústřední). Projekty plujících skal předpokládají použití enormního bloku kamene (o vázeněkolika set tun), vyzdviženého a posazeného na vizuálně odlehčené spodní části (např. na vysoce leštěné nerez konstrukci). Je vyvolán pocit zrušení gravitace a iluze „vznášející se skály“ uprostřed pouště.
Messengers (solo exhibition, Chicago (IL))
1996
Fineart ´96 (group exhibition, Prague)
In the Area of the 20th century. Czech Art from the Collections of the City Gallery Prague (group exhibition, Prague)
Art when Time Stood Still. Czech Art Scene 1969-1985 (group exhibition, Prague)
In the Area of the 20th century. Czech Art from the Collections of the City Gallery Prague (group exhibition, Prague)
Art when Time Stood Still. Czech Art Scene 1969-1985 (group exhibition, Prague)
1997
Časté cesty do Izraele při příležitosti přípravy Kadesh Barnea Monumentu. Návštěvy judské a negevské pouště evokují osobní vize a vlastné letité mýty a aktivují práci na řadě kresebných idejí, rozvíjejících předešlé návrhy na pouštní projekty. 25. září – místo určené pro Kadesh Barnea Monument inaugurováno prezidentem Ezerem Weizmanem a prezidentem Václavem Havlem. Na tomto místě stojí jen pamětní deska. Sochu se do současnoti nepodařilo zrealizovat. Téhož roku vzniká i socha One-man Rock (v. 340 cm). Projekt pro veřejný prostor areálu Texpress v Bořanovicích. Socha završuje řadu dlouholetých idejí usilujících o postižení fenoménu místa a propojuje se s pozdějšími představami o pouštních a krajinných projektech a ideami o „antropometrických sochách“ (místo jako antropometricky vymezená sochařská forma, která má lidský rozměr, avšak ne jen ve smyslu fyzickém).
Začátek práce na projektu pro Europos Parkas ve Vilniusu (Litva). Používá starší projekt z roku 1994 a rozvíjí projekty „staveb-míst“. Jedná se o „sochu-architekturu“ v podobě altánu čí chrámku uvnitř zaplněného visícím hroznem balvanů. Do nitra stavby je možné vstoupit po schodech a obcházet visící balvany úzkým prostorem – vzniká tak bezprostřední konfrontace s hmotou.
Chamber of Light (installation;architecture)
Czech Imaginative Art (group exhibition, Prague)
1998
New Drawings for Skulptures (solo exhibition, Chicago (IL))
Czech Graphic 1918-1998 (group exhibition, )
Aleš Veselý: Obsese, Utopie, Realita (solo exhibition, )
Czech Graphic 1918-1998 (group exhibition, )
Aleš Veselý: Obsese, Utopie, Realita (solo exhibition, )
1999
Obsese – realita – utopie (solo exhibition, )
"... What a Collection." Additions of the Olomouc Museum of Art for the years 1985–1998 (group exhibition, Olomouc)
Acquisitions the Collections of the State Galleries of the 1990-1997 (group exhibition, Prague)
Art of Accelerated Time. Czech Art Scene 1958-1968 (group exhibition, Prague)
"... What a Collection." Additions of the Olomouc Museum of Art for the years 1985–1998 (group exhibition, Olomouc)
Acquisitions the Collections of the State Galleries of the 1990-1997 (group exhibition, Prague)
Art of Accelerated Time. Czech Art Scene 1958-1968 (group exhibition, Prague)
2000
The large mirror (installation)
Contemporary History. Postmodern Czech Modernism 1960-2000 (group exhibition, )
Actual Infinity (group exhibition, Prague)
Actual Infinity (group exhibition, Prague)
2001
Jiří Kolář the Collector (group exhibition, Prague)
7th Festival of chamber Graphics (group exhibition, Prague)
Object - Object: Metamorphoses in Time (group exhibition, Prague)
7th Festival of chamber Graphics (group exhibition, Prague)
Object - Object: Metamorphoses in Time (group exhibition, Prague)
2002
Mountain of Mountains (installation)
Minisalon (group exhibition, Ubud)
Black and White (group exhibition, Bruntál)
In honor of creative Team - the First Part of the Collection of Jan and Meda Mládek (group exhibition, Prague)
Black and White (group exhibition, Bruntál)
In honor of creative Team - the First Part of the Collection of Jan and Meda Mládek (group exhibition, Prague)
2003
The large lake sprain and floating rocks (drawing)
Aleš Veselý: Hora hor (solo exhibition, Prague)
Works on Paper: A Selection of Drawings, Graphic Works and Collages by Czech Artists from the Jan and Meda Mládek Art Collection (group exhibition, Prague)
Art is an Abstraction. Czech visual Culture of the 60s (group exhibition, Prague)
Works on Paper: A Selection of Drawings, Graphic Works and Collages by Czech Artists from the Jan and Meda Mládek Art Collection (group exhibition, Prague)
Art is an Abstraction. Czech visual Culture of the 60s (group exhibition, Prague)
2004
The three gateways (installation;architecture)
Drawing, drawing ... Czech Drawing of the 80s 20th Century from the Collections of Members the Council Galleries Czech Republic (group exhibition, Plzeň)
Közeli távolság: a cseh képzőművészet 1956 és 1972 között az Olmützi Művészeti Múzeum gyűjteményéből (group exhibition, Székesfehérvár)
The Sixties/ From the Collection of Galerie Zlatá husa in Prague (group exhibition, Brno)
Közeli távolság: a cseh képzőművészet 1956 és 1972 között az Olmützi Művészeti Múzeum gyűjteményéből (group exhibition, Székesfehérvár)
The Sixties/ From the Collection of Galerie Zlatá husa in Prague (group exhibition, Brno)
2005
The Avalanche I (installation)
Kadesh Barnea Monument (installation;architecture)
The movable Babel (installation)
Aleš Veselý: Tři brány (solo exhibition, Prague)
Expressiveness (group exhibition, Prague)
The Sword of Damocles: Czech Art 1956–1972 from the Collections of the Olomouc Museum of Art (group exhibition, Olomouc)
Space and Time (group exhibition, )
Aleš Veselý - výběr prací z let 1959 - 2005 (solo exhibition, )
Expressiveness (group exhibition, Prague)
The Sword of Damocles: Czech Art 1956–1972 from the Collections of the Olomouc Museum of Art (group exhibition, Olomouc)
Space and Time (group exhibition, )
Aleš Veselý - výběr prací z let 1959 - 2005 (solo exhibition, )
2006
Aleš Veselý (solo exhibition, Prague)
Czech Art 20th Century /1940-1970 (group exhibition, )
Donations. Trigon and Artists, the Collection of Vladislav Zadrobílek (group exhibition, Prague)
In tow of the Avant-garde? Czech Art 1956–1978 from the Collections of the Olomouc Museum of Art (group exhibition, )
World of the Czech Graphics (group exhibition, Bruntál)
Czech Art 20th Century /1940-1970 (group exhibition, )
Donations. Trigon and Artists, the Collection of Vladislav Zadrobílek (group exhibition, Prague)
In tow of the Avant-garde? Czech Art 1956–1978 from the Collections of the Olomouc Museum of Art (group exhibition, )
World of the Czech Graphics (group exhibition, Bruntál)
2007
Hory, skály, kameny (group exhibition, )
Aleš Veselý (solo exhibition, )
Aleš Veselý (solo exhibition, )
Od sochy… (group exhibition, )
Aleš Veselý: Nové projekty a starší objekty (1957 - 2007) (solo exhibition, Plzeň)
Aleš Veselý: Stigmatické objekty (solo exhibition, Klatovy)
Aleš Veselý (solo exhibition, )
Aleš Veselý (solo exhibition, )
Od sochy… (group exhibition, )
Aleš Veselý: Nové projekty a starší objekty (1957 - 2007) (solo exhibition, Plzeň)
Aleš Veselý: Stigmatické objekty (solo exhibition, Klatovy)
2008
Cumulation (sculpture)
Focused View. Graphics of 60s from the Collection of Member galleries The Council of galleries the Czech Republic (group exhibition, )
For Exam in Paradise? Art of the Sixties from the Collections of the West Bohemian Gallery in Pilsen (group exhibition, Plzeň)
Czech and Slovak Fine Art 60s of the 20th century (group exhibition, Trenčín)
For Exam in Paradise? Art of the Sixties from the Collections of the West Bohemian Gallery in Pilsen (group exhibition, Plzeň)
Czech and Slovak Fine Art 60s of the 20th century (group exhibition, Trenčín)
2009
Before and after (installation)
Tohu Vavohu (installation)
Touches and distances (installation)
Entrance into the law (installation)
What is above us (installation)
The narrow Gap (installation)
Olomouc Central European Forum I. Czech | Czech Art from the Collections of the Olomouc Museum of Art (group exhibition, Olomouc)
Traces of Fire (group exhibition, Ostrava)
Traces of Fire (group exhibition, Ostrava)
2010
The seven (installation)
Aleš Veselý, disproporce dimenzí – fragmenty záznamů (solo exhibition, Prague)
New Sensitivity (group exhibition, Beijing)
The Reality is more than Fiction: Assemblage as a creative Principle in Czech Art 60s and 70s (group exhibition, Brno)
New Sensitivity (group exhibition, Beijing)
The Reality is more than Fiction: Assemblage as a creative Principle in Czech Art 60s and 70s (group exhibition, Brno)
2012
Aleš Veselý: Codes and Blending (solo exhibition, )
From Tizian to Warhol / Olomouc Museum of Art 1951-2011 (group exhibition, Olomouc)
From Tizian to Warhol / Olomouc Museum of Art 1951-2011 (group exhibition, Olomouc)
2013
Aleš Veselý (solo exhibition, )
Central Gravitation | Central European Graphics of the 2nd half of the 20th Century and Artist's Book | Insights into the Collections of the Olomouc Museum of Art I (group exhibition, Olomouc)
Century of Relativity. Permanent Exhibition of 20th Century Fine Arts (group exhibition, Olomouc)
Central Gravitation | Central European Graphics of the 2nd half of the 20th Century and Artist's Book | Insights into the Collections of the Olomouc Museum of Art I (group exhibition, Olomouc)
Century of Relativity. Permanent Exhibition of 20th Century Fine Arts (group exhibition, Olomouc)
2016
Without a Beginning, Without an End – In Honour of Aleš Veselý – 1935–2015 (solo exhibition, Prague)
Aleš Veselý│Projdu-li, už se nevrátím zpátky (solo exhibition, Pardubice)
Aleš Veselý│Projdu-li, už se nevrátím zpátky (solo exhibition, Pardubice)
2018
The Anatomy of a Leap into the Void | The Year 1968 and Art in Czechoslovakia (group exhibition, Plzeň)